PEDAGOG SZKOLNY – mgr Joanna Czyż
Godziny pracy:
Środa 8.50 – 11.35
Czwartek 8.50 – 10.45
11.30 – 12.30
Piątek 8.50 – 10.45
12.45 – 13.30
Rzecznik Praw Ucznia
mgr Joanna Czyż
Poniedziałek – 8.50 – 11.30
GŁÓWNE KIERUNKI PRACY PEDAGOGA SZKOLNEGO:
prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych,
diagnozowanie sytuacji wychowawczych w szkole w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu szkoły,
udzielanie uczniom pomocy psychologiczno – pedagogicznej formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb,
podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci
i młodzieży,minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów,
inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych,
pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów,
wspieranie nauczycieli, wychowawców i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
PEDAGOG SPECJALNY – mgr Joanna Czyż
Godziny pracy:
Poniedziałek 8.00 – 8.50
Wtorek 14.30 – 15.00
Środa 11.35 – 12.45
13.30 – 15.00
Czwartek 8.00 – 8.50
13.45 – 14.40
Piątek 7.50 – 8.50
10.45 – 11.30
GŁÓWNE KIERUNKI PRACY PEDAGOGA SPECJALNEGO:
1. Współpraca z nauczycielami, wychowawcami grup wychowawczych lub innymi specjalistami, rodzicami oraz
uczniami w:
a) rekomendowaniu dyrektorowi szkoły do realizacji działań w zakresie zapewnienia aktywnego
i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu szkoły,
b) prowadzeniu badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb
rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych
stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub
trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia
i jego uczestnictwo w życiu szkoły,
c) rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów,
d) określaniu niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym
wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne
potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia.
2. Współpraca z zespołem do spraw pomocy psychologiczno – pedagogicznej w zakresie opracowania i realizacji indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym zapewnienia mu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
3.Wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:
a) rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych uczniów lub trudności w ich funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły,
b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniem,
c) dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz jego możliwości psychofizycznych,
d) doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb uczniów.
4. Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom, rodzicom uczniów i nauczycielom.
5. Współpraca, w zależności od potrzeb, z innymi podmiotami.
6. Przedstawianie radzie pedagogicznej propozycji w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoły.
Uczniu, przyjdź do pedagoga, gdy:
jesteś samotny, czujesz, że nikt Cię nie rozumie,
masz problemy rodzinne,
chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem,
chciałbyś pomóc innym, ale nie wiesz w jaki sposób,
masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić,
przyjdź z każdą sprawą, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić.
Rodzicu, zwróć się do pedagoga, gdy:
niepokoi Cię zachowanie dziecka,
chcesz porozmawiać o dziecku i Twoich z nim relacjach,
masz pytania, dotyczące wyników w nauce dziecka, jego funkcjonowania w szkole,
potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania,
szukasz pomocy.