PEDAGOG SZKOLNY – mgr Joanna Czyż
Godziny pracy:
Poniedziałek 10.35 – 12.45
Wtorek 10.05 – 13.50
Środa 11.45 – 12.45
Czwartek 8.55 – 11.30
Piątek 11.30 – 13.00
Rzecznik Praw Ucznia
mgr Joanna Czyż
Piątek 11.30 – 13.00
GŁÓWNE KIERUNKI PRACY PEDAGOGA SZKOLNEGO:
-
prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych,
-
diagnozowanie sytuacji wychowawczych w szkole w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu szkoły,
-
udzielanie uczniom pomocy psychologiczno – pedagogicznej formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb,
-
podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci
i młodzieży, -
minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów,
-
inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych,
-
pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów,
-
wspieranie nauczycieli, wychowawców i innych specjalistów
w udzielaniu pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
PEDAGOG SPECJALNY – mgr Joanna Czyż
Godziny pracy:
Poniedziałek 12.45 – 13.35
Wtorek 8.50 – 10.05
Środa 9.00 – 11.30, 12.45 -13.40
Czwartek 11.45 – 13.45
Piątek 8.00 – 8.55, 9.40 – 10.45
GŁÓWNE KIERUNKI PRACY PEDAGOGA SPECJALNEGO:
1. Współpraca z nauczycielami, wychowawcami grup wychowawczych lub innymi specjalistami, rodzicami oraz
uczniami w:
a) rekomendowaniu dyrektorowi szkoły do realizacji działań
w zakresie zapewnienia aktywnego
i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu szkoły,
b) prowadzeniu badań i działań diagnostycznych związanych
z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb
rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły,
c) rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów,
d) określaniu niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym
wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne
potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia.
2. Współpraca z zespołem do spraw pomocy psychologiczno – pedagogicznej w zakresie opracowania i realizacji indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym zapewnienia mu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
3. Wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych
i innych specjalistów w:
a) rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych uczniów lub trudności w ich funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły,
b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej
w bezpośredniej pracy z uczniem,
c) dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz jego możliwości psychofizycznych,
d) doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb uczniów.
4. Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom, rodzicom uczniów i nauczycielom.
5. Współpraca, w zależności od potrzeb, z innymi podmiotami.
6. Przedstawianie radzie pedagogicznej propozycji w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoły.
Uczniu, przyjdź do pedagoga, gdy:
-
jesteś samotny, czujesz, że nikt Cię nie rozumie,
-
masz problemy rodzinne,
-
chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem,
-
chciałbyś pomóc innym, ale nie wiesz w jaki sposób,
-
masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić,
-
przyjdź z każdą sprawą, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić.
Rodzicu, zwróć się do pedagoga, gdy:
-
niepokoi Cię zachowanie dziecka,
-
chcesz porozmawiać o dziecku i Twoich z nim relacjach,
-
masz pytania, dotyczące wyników w nauce dziecka, jego funkcjonowania w szkole,
-
potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania,
-
szukasz pomocy.